Algemene Voorwaarden

Deze overeenkomst is het laatst aangepast op 16 Januari 2020.

  1. Verkoper
  • Lunchapp BV is ingeschreven in de Kruispuntbank der Ondernemingen (KBO) onder het nummer 0735.817.155. Het BTW nr is BE0735.817.155.
  • De activiteiten van Lunchapp BV vallen onder het principe van ‘verkoop op afstand’ dat de algemene verkoopsvoorwaarden regelt als volgt : de klant bevestigt dat hij/zij op het ogenblik van de aankoop kennis heeft genomen van deze verkoopsvoorwaarden en verklaart zich er zonder enige reserve mee akkoord. Voor alle rechtsverhoudingen tussen Lunchapp BV enerzijds en de klant anderzijds gelden de onderstaande bepalingen tenzij uitdrukkelijk en schriftelijk een andere overeenkomst werd gesloten.
  1. Toepassing
  • Elke bestelling geldt als aanvaarding door de Koper van onze algemene voorwaarden, die integraal deel uitmaken van de overeenkomst. Eigenhandig toegevoegde voorwaarden die in strijd zijn met deze algemene voorwaarden worden als onbestaande beschouwd en zijn niet van toepassing op de onderliggende verkoopovereenkomst.
  1. Het aanbod
  • De website hap2.be is een virtuele winkel die wordt beheerd door Lunchapp BV, waar vers bereide lunches worden aangeboden. De producten die worden aangeboden, worden te goeder trouw en zo waarheidsgetrouw mogelijk beschreven.
  • De aanbiedingen en prijzen die op de site zijn aangeduid, zijn geldig op de dag van raadpleging van de site voor de bestelperiode die staat vermeld. De aangeduide prijzen zijn inclusief BTW en levering op de afgesproken locatie.
  • Lunchapp BV aanvaardt geen aansprakelijkheid voor de bereikbaarheid van hap2.be
  1. Registratievoorwaarden
  • De registratie als klant is gratis voor de gebruiker van de website. De website bestaat uit een openbare ruimte en een privé ruimte voor leden. De openbare ruimte biedt toegang tot algemene informatie over hap2.be . De persoonlijke ruimte is het gedeelte van de site die enkel toegankelijk is na verificatie. Het geeft toegang tot de wijziging van persoonlijke gegevens, het ingeven van bestellingen, het storten van credits in het betaalmandje, het toevoegen van opmerkingen en het beheer van de bestellingen.
  1. Statuut van de geregistreerde gebruiker
  • Het statuut van de gebruiker geeft toegang via zijn/haar wachtwoord tot het private gedeelte van de site. Deze persoonlijke ruimte is gekoppeld aan een gebruikersnaam en een wachtwoord om te worden geïdentificeerd op de site. De klant verbindt zich ertoe om deze informatie vertrouwelijk te houden voor het gebruik van zijn/haar persoonlijke ruimte. De persoonlijke ruimte en het wachtwoord zijn persoonlijk en kunnen enkel worden gedeeld, openbaar gemaakt of overgedragen worden aan personen die op uitdrukkelijk verzoek van de klant een ander persoon of entiteit de toestemming geeft om een bestelling te plaatsen.
  • De klant is verantwoordelijk voor alle gebruik van zijn/haar wachtwoord en zijn/haar persoonlijke rekening. Hij/zij verklaart zich akkoord en verantwoordelijk voor alle gevolgen of verplichtingen die voortvloeien uit het gebruik van zijn/haar wachtwoord.
  • Registratie houdt de verplichting in om een e-mailadres en gsm nummer dat wordt gebruikt als middel van communicatie tussen de klant en Lunchapp BV. Elke e-mail of sms-bericht verzonden door Lunchapp BV, via info@hap2.be ,wordt geacht te zijn ontvangen.
  1. De overeenkomst
  • De overeenkomst komt tot stand op het moment de klant de bestelling definitief maakt de uitvoering van de gevraagde betaling van een bestelling op hap2.be
  • Na ontvangst van de bestelling en de betaling, zal Hap2 de bestelling elektronisch aan de klant bevestigen, per e-mail op het moment van de bestelling, per sms bericht op de dag van de levering.
  • De overeenkomst kan alleen door Hap2 worden uitgevoerd als de klant correcte en volledige contact- en identificatie gegevens verstrekt bij het registreren. De klant heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde gegevens aan te passen, ofwel via het ‘dashboard’, oftewel via e-mail naar info@hap2.be
  1. Betaalmandje – credits
  • Alvorens over te kunnen gaan tot een aankoop, dient de klant ‘credits’ aan te kopen die in een betaalmandje worden geplaatst. De credits kunnen eenvoudig online worden aangekocht met een betaalkaart (Bancontact). De credits dienen als betaalmiddel met als doel de aankoop en afrekening ervan te vereenvoudigen.
  • Lunchapp BV kan niet aansprakelijk worden gesteld indien het betaalmandje niet werkt, niet werkt zonder gebreken, of slechts deels werkt tijdens de transactie. Lunchapp BV zal indien noodzakelijk een back-up scenario voorzien voor de klant.
  • De klant beheert de credits als een goed huisvader, Lunchapp BV kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor onrechtmatig gebruik van credits.
  • De credits zijn terugvorderbaar op eenvoudig verzoek van de klant, per e-mail gericht aan info@hap2.be met vermelding van het IBAN rek nr. en reden van verzoek tot terugbetaling (niet verplicht). Voor de behandeling van de terugbetaling zal een administratieve kost ten bedrage van 2,50€ per terugbetaling worden aangerekend. Deze kost wordt in mindering gebracht van het terug te betalen bedrag. Er wordt naar gestreefd om het saldo binnen de 7 werkdagen terug te storten.
  1. Levering van de aankoop
  • De levering van de producten zal gratis en in de mate van het mogelijke tijdig en op de overeengekomen locatie gebeuren. De overeengekomen leveringstermijn is niet bindend, geen enkele vertraging, behoudens in geval van opzettelijke vertraging, in de levering kan aanleiding geven tot verbreking van de koop of betaling van schadevergoedingen ten voordele van de klant. Elke leveringstermijn is indicatief en een inspanningsverbintenis, doch geen resultaatsverbintenis.
  • In geval van niet-levering van de goederen worden de door de klant betaalde som terugbetaald zonder intrest of andere vergoeding.
  1. Overmacht
  • Lunchapp BV is niet aansprakelijk voor een vertraging in de uitvoering of voor een niet-uitvoering van verbintenissen buiten de normale controle, inbegrepen onderbrekingen in de productie, moeilijkheden bij aanvoer of tekorten aan grondstoffen, werkkrachten, energie of transport of vertragingen in transport, stakingen, lock outs, werkonderbrekingen of andere collectieve arbeidsgeschillen, die hetzij Lunchapp BV, hetzij onze leveranciers raken, en dit zelfs indien deze gebeurtenissen voorzienbaar zijn.
  1. Waarborg
  • De waarborg beperkt zich tot de waarborg voor verborgen gebreken en de waarborg in geval van consumentenkoop, beiden voorzien in het Burgerlijk Wetboek.
  • Lunchapp BV staat enkel in voor de schade die gevolg is van opzet of grove fout. Ingeval Lunchapp BV aansprakelijk zou worden gehouden voor enigerlei schade, is onze aansprakelijkheid beperkt tot maximaal de factuurwaarde van de bestelling van de klant. Wij zijn uitsluitend aansprakelijk voor directe schade. Lunchapp BV is nooit aansprakelijk voor indirecte schade, met inbegrip van, doch niet uitsluitend, gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen of schade aan derden
  1. Verzakingsrecht
  • Aangezien Lunchapp BV werkt met dagelijkse verse producten en bestellingen op maat, kan er geen verzakingsrecht worden toegestaan aan de klant.
  1. Klachten
  • Klachten dienen, om ontvankelijk te zijn, toe te komen :
  • in geval van klacht wegens niet-conforme levering, dezelfde dag van de levering en
  • in geval van verborgen gebreken, 24 u na ontdekking van het gebrek of na het moment waarop dergelijke ontdekking redelijkerwijze had kunnen gebeuren. Het in ontvangst nemen van de goederen door de klant dekt elk mogelijk gebrek of niet-conformiteit die dan kon worden vastgesteld.
  1. Toepasselijk recht
  • Alle overeenkomsten afgesloten met Lunchapp BV worden beheerst door het Belgisch recht.
  • De territoriaal bevoegde rechtbanken zijn deze van de plaats van de maatschappelijke zetel van Lunchapp BV.